Tredje gången gillt

Deppen är nära. Regn i natt och varma grader + vind har ännu en gång tagit på snön och ishalkan kom som ett brev på posten. Promenaden i morse var på blankis. Jag klarar mig med Icebagsen, men mina pensionärer är jag orolig för. Blir till att trava i riset och blötsnön. Och det här var alltså tredje vårförsöket. Det ska bara vara töväder en gång och det är när våren kommer och det kan inte ske under vintermånaderna. Undrar hur många gånger till det ska bli så här? På eftermiddagen var det aningen bättre. Ja, tills nästa snödämp kommer då… Värst att jag inte kan påverka heller. Färdigklagat!

Veckorna bara rusar i väg. Lärarjobbet är som vanligt, fullt upp. Men så har det alltid varit under oxveckorna. Det kan jag inte klaga på för jag valde detta alldeles själv. Bara att byta om det känns stressigt eller minska på andra aktiviteter. Kan jag påverka. Hur svårt kan det va?

Vinteridrotterna som jag följer har inte varit lika spännande i vinter. Sverige är i det läget att många av våra stjärnor har slutat i längdåkning och skidskytte. Nya håller på att lära och det tar ett tag att nå toppen. JVM i idrotterna har visat på att det finns påfyllnad. Vi har tagit flera guldmedaljer i skidskytte.

Brynässpelet har varit varierande. Förlorat mot lag långt ner i tabellen och vunnit mot lag i toppen. Jag blir aldrig klok på det där. Just nu är vi på fast mark, alltså på sjätteplats.

Hunderiet ligger lite på is… ha, ha. En resa till till Kilaforshallen har det blivit. Hade lite kurs för Pyttarna. Ess och Prim satsade allt som alltid. Två resor till inplanerade. Malin har tävlat i Väsby och Linköping. Nick gick så fint i Väsby och tog några till SM-pinnar. Hon körde även Vera och cocker-Flax till bra placeringar. Flax tog till och med ett cert. I Linköping var det klass två. Qii vann en hoppklass med flera sekunder och är nu klar för kl 3, om de vill det. Han var duktig i de andra klasserna också. Han är som en projektil på banorna. Snabbast i stan!

 

 

Lämna en kommentar

Under Uncategorized

Lämna en kommentar