Mycket av sista nu…

Varje vecka känns lite som sista för väldigt många arbetsuppgifter kommer jag aldrig mer att ha. Veckan som gick gjorde jag mitt sista NP och det var i SO. Nu är det slut med NP för eleverna också. Har stöttat i alla de olika ämnena som har NP. Och det räcker inte med ett prov i varje ämne heller. Nästa vecka träffar jag ett gäng speclärare för en utvärdering och en annan träff för överlämning av elever till gymnasiet. Friluftsdag på onsdag, också sista gången. Så här har det varit i nästan två månader nu. Allt känns dock enormt bra. Det var helt rätt att bestämma sig för pensionering så här vid 65 år.

Annars är det mycket hund. I helgen har pensionat Prästbordet öppet igen. Nu är det On som är här. Tidigare har det ju varit Zoey, som varit här i perioder. Så har en ny krabat dykt upp i familjen BC, Seglinges Enn. Det är en valp efter Petras Vera. Där är det Primvarning, för han har prickar på nosen. Om han blir lika snäll och go som P återstår att se.

Mina egna tre mår  bra och aktiveras efter ålder och ork. När värmen är påslagen för de svalka sig i Sjön. Annars är det trask i skogen och vändor till Vida. Team Årsunda har också kommit i gång med aktiviteter. Fixardag, träningskvällar, kurs och enskild träning.

Lämna en kommentar

Under Uncategorized

Lämna en kommentar